З метою надання суб’єктам господарювання роз’яснень щодо застосування положень податкового законодавства фахівці Нововоронцовської ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі провели сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему: «Особливості застосування спрощеної системи оподаткування». З платниками податків спілкувалась спеціаліст ДПІ Олена Колюбанич.

Пропонуємо до вашої уваги відповіді на запитання, що надійшли від платників податків.

Я планую зареєструватися ФОП до кінця квітня місяця та подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування для другої групи. На якій системі оподаткування я буду перебувати в період від дати державної реєстрації до переходу на сплату єдиного податку?

Відповідь. Відповідно до абзацу першого п. п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Отже, новостворена фізична особа – підприємець є платником єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація, а доходи, отримані у цьому періоді, включаються до податкової декларації платника єдиного податку – підприємця.

У період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування фізична особа – підприємець перебуває на загальній системі оподаткування. Доходи, отримані новоствореною особою у цей період, оподатковуються на загальних підставах відповідно до ст. 177 ПКУ.

Чи необхідно спадкоємцям подавати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування, звітність і сплачувати єдиний податок у разі смерті підприємця – платника єдиного податку?

Відповідь. Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування спадкоємцями не подається, оскільки повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця у разі смерті, а також відомості відповідної реєстраційної картки є підставою для зняття його з обліку в контролюючих органах. При цьому, норми Податкового кодексу України не передбачають у такому випадку подання звітності за останній звітний період, на який припадає дата смерті.

Водночас, виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.

Я з початку року була платником єдиного податку другої групи, з ІІ  кварталу перейшла на загальну систему оподаткування: чи зможу я в поточному році повернутись на спрощену систему?

Відповідь. Фізична особа – підприємець, яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування) з 01 квітня, не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки така особа вже скористалась своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування у поточному році.

Норми встановлені п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

Разом із тим, така фізична особа може перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст. 291 ПКУ.

Чи можна подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет?

Відповідь. За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf (обмеження 2 МБ) заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути в закладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Е-кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи».

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter