Друк

Виховання великого доброго серця – це,образно кажучи,
Турбота про ту гілку,на якій зеленіють пишні паростки
Людяності, гуманності.
В.О.Сухомлинський.

Природа – це світ, який з перших днів оточує,живить,виховує. Здатність людини сприймати,відчувати,переживати навколишнє життя,розуміти неповторність і цінність кожного природного об’єкта – складова екологічної культури.

Реалії сучасного життя підтверджують: у значної частини населення нашої країни ще не сформовано екологодоцільну поведінку. Про це свідчить бруд на вулицях,засміченість парків,водойм та їхніх берегів після відпочинку громадян, нераціональне використання природних ресурсів,емоційна байдужість більшості людей до проблем довкілля, їхнє безвідповідальне ставлення до власного здоров» я.

Причина – не стільки брак знань,скільки відсутність належного ставлення до природи,почуття відповідальності за неї як за свій власний життєвий простір, неусвідомленість поєднання людини з природою. Наші діти змалку повсюди в тій чи іншій формі стикаються з природою. Зелені ліси, та луки, яскраві квіти, пташки та тварини, хмарки, струмочки, навіть калюжі після літнього дощу все це привертає увагу малят, тішить їх, дає знання для розвитку дитячого інтелекту, чуттєвої естетичної сфери та екологічної свідомості дошкільника.

Ми хочемо, щоб дитина любила природу. А що ж здатна дитина побачити у природі такого,що змусило б її душею пригорнутися до неї, і не дозволило б ніколи завдати їй шкоди? Насамперед красу і тендітність. Тож я у своїх вихованців формую естетичне ставлення до природи, вміння помічати її красу,милуватися об’єктами та явищами природи, відчувати свій фізичний та емоційний зв'язок з нею спонукати до дій, спрямованих на її збереження, відновлення,поліпшення.
У нашому дошкільному навчальному закладі, керівником якого є Бондаренко Г.А. створено належні умови для розвитку дослідницьких умінь дітей впорядкування їхніх пізнавальних уявлень про явища, об’єкти довкілля та їх взаємозалежність.

Тому я, Нікітенко Лілія Іванівна вихователь різновікової групи, поставила перед собою завдання, використати період дошкільного віку для підвищення рівня життєвої компетентності умінь та навичок дошкільників у різних видах дитячої діяльності в процесі ознайомлення з природою.

У своїй роботі «Формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою»,використовую прийоми і методи видатного педагога В.О.Сухомлинського. Беру дітей за руку і веду їх спостерігати, думати, мислити,закохуватися у рідне довкілля. Природа сама не виховує, виховує лиш активна взаємодія з нею.

У групі створено осередок живої природи,де діти можуть більше спостерігати і дізнаватися про природні умови оточуючого довкілля розміщений календар природи, в якому відмічають погодні зміни. У цьому осередку є мапа зоряного неба, глобус.

Підготувала і провела проект »Бережемо природу» підсумковою роботою проекту була проведена екологічна розвага» Ми друзі твої Земля». Співпрацюємо зі школою, учні виготовили і подарували годівнички для птахів, які діти використовують щоб спостерігати за птахами, та вчаться дбати, допомагати найменшим. Для батьків, педагогів нашого садочка провела брейн-ринг «Від екології природи – до екології душі». Керую гуртком «Хочу все знати» (природничо – екологічного напряму). Намагаюся наблизити дошкільнят до природи, дати їм змогу відчути й зрозуміти красу в усьому: в промінчику сонця, у співі пташок, в краплині роси. Адже жодна модель чи малюнок не дадуть кращого початкового уявлення про об’єкт природи, ніж вона сама.

Тож бажаю всім доброї і цікавої подорожі до країни Природи, де мудрі і люблячі дорослі й талановиті діти у спільній творчості реалізують власний творчий потенціал і стають щасливими.

Л.І. Нікітенко, вихователь Нововоскресенського ДНЗ

Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter